Domaransvarig i förening - ett utvecklingspaket

Domaransvarig är en viktig roll i alla föreningar för att rekrytera, utveckla och behålla domare som kan leda och döma vår fotbollsmatcher. I detta utvecklingspaket får ni som förening stöd för att utveckla er Domaransvarig och era domare i föreningen.

Arbetet sker i nära samverkan med och stöd av personal från förbundet. Arbetet utgår från den Handbok för domaransvariga som Domarutskottet har tagit fram.

Upplägg

  • Gemensam Kick-off/utbildning för domaransvariga i föreningarna i april.
  • Arbete lokalt i föreningen med stöd från DFF, maj-september
  • Gemensam utvärdering/uppföljning och sikte på 2023 för domaransvariga i föreningarna i september.

Ur innehållet

  • Rekrytering
  • Utbildning
  • Tillsättning till matcher
  • Trygg och säker matchmiljö
  • Coaching och stöd
  • Nätverk och erfarenhetsutbyte

Projektstöd
Tillgång till utvecklare från DFF
Ekonimskt stöd 10.000 kr/förening

Ansökan
Ansökan om stöd till Domaransvarig skall vara tillhanda Dalarnas FF via nedanstående formulär senast 17 april.

Kallelse
Kallelse till Kick-off skickas till anmälda föreningar efter ansökningstidens utgång.

Frågor/upplysningar
Mats Åkesson, tjänsteman, 023-454 73, mats.akesson@dalaidrotten.se

Välkommen med er ansökan!
Dalarnas Fotbollförbund
Domarutskottet

Ansökan Domaransvarig i förening

Villkor
  • Dalarnas Försäkringsbolag
  • Dt
  • Miljönären
  • Moraparken
  • Västanhede Forsbergs